Nytt bett

Har haft ganska fullt upp idag av olika anledningar... Känns om man bara åker bil över hela stockholm just nu.

Idag på väg till stallet så stannade vi på Hööks och Horze. Vi köpte:

Biotin till Nobel


Hinkhållare


Tyglar med gummi på insidan


Ett D-bett


Och sen lite småprylar som alltid behövs.

I stallet sen så gjrode vi i ordning allt och sen gick vi ut och betade med hästarna som igår.

Red ut. Hade det nya bettet. Är svårt att säga hur det kändes redan men i början märkte jag ingen skillnad. I galoppen sen så kände jag att jag kunde hålla honom bättre utan att han kastade upp huvudet och då låg jag bakom Money. Jag köpte det för galoppen, jag tänkte att jag ville hitta eller prova något annat än pessoa. Men det kändes nästan likadant bara att Nobel inte drog upp huvudet på samma sätt.
Ska prova det på måndag på Täby och fråga Cissi om det eftersom det är vanligt på galopphästar ;)






Kommentarer
Postat av: ida

sv: okej toppen tack :D

2011-05-07 @ 22:37:40
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Emelie

Det bettet fungerar min ena häst super bra på! :)

2011-05-08 @ 00:29:15
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0