Jag är en tiger... tror jag

Nu har vi väldigt bra dagar i skolan. Först har vi sovmorgon och vissa lektioner gör vi inget på. Det är för att några lärare är borta med 9:orna :)

Idag när vi skulle ha gympa fixade vi lite olika saker eller gjorde läxor.
Vi har i skolan en sak som heter Käppala dagen och det är typ att alla klasser gör något eller säljer något så man tjänar pengar. Man känner mycket pengar då verkligen och det är på skoltid. 
Vår klass kom inte överens om vad vi skulle göra och sälja så vi gör massa olika saker. Vi ska bl.a. ha ansiktsmålning för barnen men vuxna får komma om dom vill såklart :P

Men dom som ska måla alla människor behövde ju öva så jag blev ett av offrena.




från vänster: kajsa, Hanna B & jag

Resten av dagen rullade på normalt sen, nästan. Sista lektionen så hade vi SO. Läraren kommer på att Philip har tuggummi vilket man inte får. Men sen så ville han inte spotta ut det så då fick Philip många ider på hur han kunde behålla det av alla i klassen. Men slutade med att han ändå spottade ut det efter ha tuggat på det lite till när hela klassen stirrade.
Vi fick dra över på den sista lektionen som straff för vi inte jobbade men det gick ändå inte så bra för då tröttnade alla och gick runt och bara prata.
Jag tog ett snack med läraren och så slutade vi :)

Idag har jag inte panik med läxor att göra så får se vad jag hittar på att göra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0