Galen häst

Nobel var helt galen idag! Först när vi värmde upp så kunde jag inte få honom att skritta men det är som det är. I traven var han pigg och slog upp huvudet i protest när jag säger åt honom att ta det lugnt.
På banan sen så var vi ganska många. P-A var med oh red en ponny så vi red med honom på Coursen (tror det stavas så). Nobel var jättepigg och mitt knä gjorde jätteont för det kan göra det inbland när jag anstränger det. Efter ett varv trav där så skulle vi cantra men Nobel ville galoppera. Men fick stopp på honom för en annan häst framför stod ivägen.
Sen gick jag och pappa av coursen och tänkte rida på Dirt tracken istället för Nobel var galen och jag vill inte riskera att något händer eftersom coursen är ganska smal.
Vi skrittade runt lite och pratade med Cissi. Kom fram till att vi skulle bara cantra lite långsamt och om hästarna var lugna kunde vi låta dom gå i lite fortare canter. Börja med att cantra i typ 5 meter sen drog Nobel. Min ena stigbygel åkte in på foten och jag försökte fixa det. Galopera förbi några hästar också och sen kom Money upp bredvid mig för han ville tävla och då tappade jag stigbyglen och sen så försökte jag hålla balansen men kände att det gick inte med en stigbygel som var så kort så släppte den. Övervägde att hoppa av men kom fram till att det skulle göra för ont ;)
Tillsist fick jag stopp på Nobel och pappa på Money. Jag var livrädd när jag satt där utan stigbyglar och en häst i full galopp. I  galoppsadlar har man som sagt inget att sitta i så jag kunde lika gärnat ridit barbacka. Är glad att jag har ridit barbacka så mycket för annars hade jag omöjligt suttit kvar i den farten.





Efetr så kom jag, pappa och Cissi fram till att jag och pappa rider själva på coursen och låter inte Nobel öka förens han har lugnat ner sig och fått lite vett i skallen :) Ska nu försöka åka dit varje måndag så hopas vi han lugnar ner sig.


Kommentarer
Postat av: ida

sv: det var grymt kul och åker gärna dit igen! ändå problemet är att jag nästan alltid tävlar söndagar och då går det ju inte att galoppera dagen efter ;) och att börja veckan med galopp för att sen ha hoppträning och tävling känns också lite mycket ;) men så fort ja får en vecka ledig åker jag dit igen ;)

2011-05-10 @ 12:21:34
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0