Duktig ponny men dålig ryttare

Igår åkte vi till Såsta. Först kollade vi lite på lektionen innan och sen lastade vi ut och red fram på utebanan. Det var nytt underlag så därför hoppade vi inne istället för ute. Det nya underlaget var skönt, lite tunt men det tar en tag innan det lägger sig. Nobel var jättefin och jag kände för en gångs skull hur han verkligen arbetade, höjde ryggen och började trampa under sig!

I ridhuset började vi först hoppa på en oxer med en galoppbom framför. Sen hoppade vi snett igenom och ett hinder hade en plastsak under sig som Nobel kollade på först fast vi har hoppat den 100 gånger. Efter det hoppade vi igenom kombinationen och en trippelbarr.

Sen gjorde vi allt till en bana på 7 hinder. Jag hoppade 100- 110 cm. Första rundan så gick det uselt men Nobel gjorde sitt bästa. Kombinationen hoppade han stillastående nästan för vi kom in fel men jag smackade på ändå och pratade så hoppade han över stannade och hoppade.

Andra rundan blev bättre. Då flöt det mera och vi flög över varje hinder och kom in rätt. Så det var kul. Nobel är så duktig ♥
Linda sa att jag har bra sits och att det är bra att jag hjälper honom med balansen ibland.
Det gick bra för pappa och Money också :)














Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

fina bilder =)



sv: Åh, Tack :D

2011-05-13 @ 16:17:50
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Rosanna Zimdahl

sv skadad tyvärr..

2011-05-13 @ 20:09:35
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0