Bett nobel går på

Det är mycket diskussioner om bett så täntke skriva vad Nobel går på.

I vardaglig ridning ahr jag ett vanligt 3-delat bett. för det emsta blir Nobel väldigt stark på det och man kan tappa konstollen i skogen. Men på banan går det helt okej bara att han blir hård och stark så man orkar itne längre pass med det bettet. Men rider med det mer och mer för att vill at det ska funka ;)
Jag har bettskivor för Linda tipsade om det men märker ingen skillnad...





På hoppning och hopptävlingar rider jag med Pelham. Tror det är 2-delat... Nobel funkar bra på det :) Han kan bli lite stark mend et blir han på vilket bett som.  Kan även rida ut med det om det är längre turer eller om det är flera hästar då jag inte vill han ska dra.



I galoppen så har jag hittills ridit med pessoa som har 2 ringar. Det rider jag med för att det går att få kontroll på Nobel lättare än med 3-delat.
Pelham har jag nu fått reda på att man får ha men det har varit oklart innan och så tänker jag att kedjan kan störa. Så i galoppen är det pessoa.



Det finns mycket åsikter om bett och allt men jag kör på det som passar mig och det Jakob och Anna säger typ. Sen är det folk som aldrig kan hålla sina åsikter för sig själva fast dom egentligen inte vet något alls så ta reda på saker innan ni börjar klaga ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0