Världens bästa ponny♥

I går red jag ut och Rascal var super pigg för han har vilat några dagar, när jag var och åkte skidor.
Jag skrittade fram på ängen sen gick jag in till padocken. Började trava han var tittig och vill bara trava fortare. Jobbade honom i volter och försökte lugna ner honom när jag väl fick ett bättre tempo så fattade jag galopp. Mycket volter där också, efter det tänkte jag galoppera lite på galoppbanan...han blev super taggad och stack lite med mig men tillslut fick jag stop på honom. Efter det var han helt taggad och vill inte stå stilla, då jobbade jag honom i trav på åttor. Sen red jag lite mer i padocken och sen när han blev lite lugnare så skrittade jag av på ängen igen. Borstade och fixade med honom i stallet släppte ut honom i hagen och åkte hem gjorde läxor, åt lunch och skypade med Elin och gjorde våran snygga rosa outfit XD

Åkte till stallet igen för att ta in honom från hagen. Alltid när Rascal ser mig från lång håll när jag kommer till hagen så skrittar han till grinden innan jag har kommit fram. Denna gång provade jag att gömma mig lite så att han inte såg mig när jag kom till grinden. Framme vid hagen så ropade jag på honom och då kom han galloperande mot mig.. det var så himla gulligt, jag bärjade nästan att gråta :´´)..haha ni kanske tror att jag verkar helt knäpp men det var såååå gulligt. Lixom hästar som kommer galloperande mot en det är ju sånt man läser i böcker eller drömmar om. Världens bästa ponny, säger jag bara♥


 

Och så glömde jag att skriva att det var islandhäst tävlingar på vilhelmsborg i går så jag gick snabbt in fotade lite, halv kassa bilder men dem får duga ;-)


 

blev bara en bild blogg.se vill inte ha mer bilder ;-) så dem kanske kommer nån anna gång.

// Julie


Kommentarer
Postat av: frida och julia

Hej! Nu har vi en "veckans häst" tävling på bloggen. Skicka in en bild på din häst och skriv dens egenskaper till oss på: [email protected] Du vinner även en länkning i våra inlägg under en vecka.Vi utser en vinnare på söndag. LYCKA TILL! / Frida&Julia

2011-03-07 @ 21:36:32
URL: http://pahastensrygg.blogg.se/
Postat av: Ebba

sööt han är! <3

2011-03-07 @ 22:42:13
URL: http://ebbalye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0