Bättre men inte bra

Tjena bloggen!!
Tänkte skriva lite om hoppträningen.
Vi övade mycket på omhoppningsvängar det var roligt, Rascal är ju grym på det! ;-) Vi hoppade bana och det kändes bättre än i tisdags men han var fortfarnde inte sitt gamla jag.Men i tisdags så lyssnade han nästan inget alls på skänkelen och igår gjorde han det mer men förut verkligen sög han tag i hindret. Sen i slutet stannade han, blev verkligen sur på honom men då hoppade vi det hindret om och om igen så han inte tvekade. Men jag tror det hänger också mycket på mig, mitt självförtroende är ganska lågt just nu.  Mamma och jag pratade länge med Malene efter lektionen om vad det kunde vara. Malene satt upp på Rascal och red runt lite. Vi bestämmde oss att han skulle få vila några dagar och att vi ska ta blodprov på honom, det går ett virus i stallet så det kan kanske vara det också. Malene ska också rida honom nästa torsdag och hoppa lite. Så får vi se hur det blir.





/ Julie

Kommentarer
Postat av: maddison <3

i hope rascal is back to his old self soon! x

2011-03-25 @ 18:25:47
URL: http://maddisonfairs.blogg.se/
Postat av: Ebba

har en fråga till julia:

Kommer du ta med din ponny till stockholm när du flyttar hit? :)

2011-03-25 @ 19:25:08
URL: http://ebbalye.blogg.se/
Postat av: fridaa :D

Jag sa ju att det skulle gå bättre :D det kommer bara gå bättre och bättre! ;) Ni äger, du äger! kom ihåg det när du sitter på hästryggen! <3

2011-03-25 @ 23:03:33
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0