Nu blåser det motvind

Hoppträning idag......skrittade fram ute, det var varmt och skönt idag. Gick ner till ridhuset och red fram, han känndes lite trött och svarade inte riktigt på min skänkel. När vi började hoppa fram så var Rascal jätte trött och så. Vi hoppade lite mer och han kändes inte som vanligt. Vi hoppade bana på typ 80-90 cm han rev första och stannade på tredje och jag flög över hindret med tränset i handen...det gjorde inte ont, blev bara lite chockad som jag alltid blir när jag ramlar av.  Hade gråten i halsen men bet i hop och hoppade banan två gånger till kändes bättre men behövde verkligebn hålla om och skänkla. Efter lektionen skrittade jag ut på direkten jag orkade inte vara i ridhuset en endaste sekund mer! Skrittade ut ensam och då kom tåranrna, asså jag grät inte för att det gjorde ont eller nåt det var för jag blev orolig för Rascal. Han är alltid pigg och glad när vi ska hoppa och nu var det bara stopp, jag kände inte igen honom. Men det var skönt att gråta riktigt skönt att få ut allt sen när jag hade gråtit klart så kändes allt bra igen typ. Han hade säkert en dålig dag eller en svacka....hoppas jag. Men iallafall så får han ta det lungt imorgon kanske ska vi longera lite, så får vi hoppas att han är sitt gamla jag på torsdag då jag ska hoppa för Malene.



/ JULIA

Kommentarer
Postat av: Frida :)

Det blir säkert bra! Angel har också dåliga dagar och då e hon förjävlig rättare sagt! Alla har motgångar, första gångerna jag red Angel blev jag rätt ledsen för att hon inte gick som jag ville. Men nu har vi lärt känna varann lite. Och nu går det bra! Rascla hade sääkert en dålig dag! <33

2011-03-22 @ 21:38:27
URL: http://fridawoxen.blogg.se/
Postat av: ida

jag har också haft såna perioder med fenix, det går över :) fäller han nu? för isåfall kan det vara smart att ge b-vitamin, det hjälper till vid pälsfälling och sättning, de kan ju bli lite trötta då :) prova det om han inte är normal vid nästa träning :)

2011-03-22 @ 21:40:02
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Maddison

I am sorry to hear you fell off but you rock so it does not matter! x

2011-03-23 @ 10:24:09
URL: http://maddisonfairs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0