Dressyr med lite bio på..... ;-)

Tjenare!!! =D
Vad har Julia gjort idag da???  det ska jag berätta. ;-) Vakande ungefär kl 10:00 käkade frukost, det var pannkakor, yummy. :P Sen körde pappa ut mig till stallet, jag borstade och gjorde i orning Rascal. Skrittade runt galopp banan ett varv på långa tyglar. Efter det gick jag in i paddocken kortade tyglarna och började mjuka upp honom lite böjde och gick på volter i skritt. När han kändes bra gjorde jag några skänkevikningar. Jag gjorde snett i genom, skänkevikning, stannad på mitten ryggade några steg och bytte håll och gjorde skänkevikning åt andra hållet, fattar ni?? jaja sen när jag hade fått en bra skritt och form gick jag över till trav. Där var han rätt så pigg och tittig, jobbade på mycket volter och öka och minska. Efter hand satt jag mig ner i sadeln, han var rätt så skummpig och försökte korta hans trav, gick väl sådär. :/ Gjorde öppna och sluta för att få honom mjuk. Sen gjorde jag lite skänkelvikning igen men då gjorde jag bara "snett i genom skänkelvikining"
jag stannade inte mitten och så som jag gjorde i skritt. Efter jag hade fått honom någorlunda mjuk fattade jag vänster galopp. Han var helt vild eller inte vild nu överdrev jag, men stark, tittig och springig så. Jag blev rätt så hård i handen och då blev han ännu mer stark. Vi bytte varv och galopperade i höger galopp, då han är mycket finare. Han var lite springig fortfarande men han var bättre. När jag slappnade av lite blev han mycket finare. När han hade blivit fin i formen i galoppen, tänkte jag försöka i vänster galopp igen. Då hade han hunnit bli lite trött efter höger galoppen så han lyssnade mer på mig och jag var inte lika stark. När han blev ganska fin i vänster var han rätt så trött. Lät honom skritta i 1 min på långa tyglar. Därefter fatttade jag galopp igen och körde förvänd galopp, Rascal tycket det var jätte jobbigt men han var duktig, han började svettas och flåsa så det var bra. Fast han kan ha bättre kondis, det blir mycket galopp. Sen kollade jag mobilen och hade 5 missade samtal, kollade klockan och den var 13:09 och vi skulle se bio hela familjen kl 14:00 så skrittade av honom och sedan fixade jag lite snabbt med honom och släppte ut honom i hagen.

Och nu är jag hemma från bion och tänkte ta bussen till stallet och smörja lite och fixa!!.

Blev ett rätt så långt inlägg...hoppas ni orkar, läsare!! ;-)  Tyvär var ingen med mig i stallet idag, så då blir det inga bilder. :(







Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. Tack söta Julia. Åh vilken dag, ja e så glad.=D



Vilken film såg du?

2011-03-13 @ 19:48:16
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0