Tråkig dressyr lektion....

Idag var det dressyr. Borstade jätte länge innan och pysslade om Rascal. Sen skrittade jag ett varv runt galopp banan, jag gick in i ridhuset och började trava fram han kändes ok jobbade på volter och så. Efter hand fattade jag galopp galopperade lite. Efter ett tag kom Sören, och lektionen började- travade i en liten volt runt Sören. Rascal var jätte pigg så Sören fick ta hand om mitt spö. Han blev fin i formen och bra tempo i traven. Jag red på en lite större volt, fattade galopp och gjorde nästan samma sak som i traven. Sen höll vi på så hela dressyr lektionen med nästan samma saker, rida på en volt. -.- Visserligen blev han väldigt fiin i både tempot, traven och min sits. Men det skulle bli roligare om vi gjorde lite skänkelvikningar och övningar. Sen kom mamma när lektionen hade precis slutat så hon hann aldrig fota när jag red på lektionen men hon fotade lite när jag skrittade av honom.




Men imorgon blir det hopplektion för Malene. =D Malene är en så grym tränare och jag lär mig as mycket av henne.  Så nu ska jag tagga för det, kommer bli så roligt!!





Kommentarer
Postat av: Hannah

vad tycker du e roligast?

hopp eller dressyr?

hihi

KRAM

Hannah

2011-03-17 @ 19:56:11
URL: http://ponnytjejen.webblogg.se/
Postat av: Fridaa

Fin header! <3

2011-03-18 @ 19:50:50
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0