Ditt och datt i ridhuset

Igår släppte jag ut Rascal på morgonen, va hemma hela förmiddag sen åkte jag till stallet på eftermiddagen.  När jag kom så mockade jag, borstade stallgången, fixa hö påsar och gjorde i ordning betforen. Hämtade in honom från hagen och gjorde ordning.
Skrittade fram i ridhuset hade ett hoppspö i handen när jag redfram honom. Det kändes väldigt konstigt men det gav resultat! När jag red fram tänkte jag BARA på min sits inte formen och sånt. Sen tog jag bort hoppspöt och min handställning blev mycket mycket bättre. Red länge i trav,ökade på diagonalen och j*vlar vad han tog i ;-) Red lite skänkelvikningar och det gick  väl bra. Galopperade mycket på volter, öka och minska och galoppombyten. Efter det tog vi av sadeln och tyglarna så fick han springa runt i ridhuset och så lekte vi lite föja john ;-) Han travade efter mig hela vägen till ena änden av ridhuset och sen ropade mamma på honom från andra änden och då vände han om och galopperade mot henne♥
















Har massa mer bilder...men dem tänker jag spara till andra inlägg!
 / julia


Kommentarer
Postat av: Frida :)

Rascal + Julia = BÄST I VÄRLDEN <3 <3

2011-03-29 @ 07:40:02
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0