Ont gör det ibland men jag älskar det ändå

Idag red jag i ridhuset. Det gick inte så jättebra med Nobel. Han var stel och jag försökte att mjuka upp honom. Gick bra efter ett tag och då gick han riktigt fint. Sen byte jag med pappa så jag red Money en stund. Money har verkligen sköna gångarter och hans galopp är så mjuk :) Så det kändes faktiskt bra. Sen red jag Nobel igen och det kändes inte alls bra då. JAa är verkligen sämst på dressyr! Men men det är hoppningen och galoppen som är kul och då måste jag rida dressyr men inte samma dressyr som typ Jessica gör. Jag rider "hoppdressyr" eller vad man ska säga ;)
I stallet sen skulle jag tvätta Nobel i karlederna nu när det är lerigt men han blev rädd för något så han stegrade. Jag fick en rejäl smäll i ansiktet av hans ben så mår inte å bra nu... Har ont i huvudet och näsan. Men hoppas det går över snart för jag kan knappt tänka på något förutom att näsan gör ont och huvudet. Får väl ta alvdon. Ska kanske inte egentligen rida för i tisdags fick jag gå hem från skogen och idag fick jag en smäll och mycket mer har ju hänt innan och mycket mer kommer att hända. Sen så är jag inte bra på dressyr som är grunden. Men jag älskar tidningen och hästarna och allt runt om så jag kommer aldrig slutar! ;) Den här sporten kan göra ont men jag älskar den ändå. ♥







hej då / elin


Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch! Hoppas att det blir bättre!

När jag kollade så tyckte jag att det såg fint ut, du är duktig! :D

2011-03-11 @ 18:12:36
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0