Ja, jag rider. Vad är det för fel med det då?

I min klass är jag den ända som rider typ. I min klass är jag den ända som gillar hästar. I min klass är jag den ända som vet något om hästar. Jag får mycket smeknamn som ex heeestflickan är vanligt. Dom försöker få mig att bli irreterad, arg och sånt genom att säga massa saker som många skulle bli ledsna för. Men bryr jag mig? Nej, jag står för att jag gillar hästar och det är inget fel med att gilla hästar. Jag bryr mig inte om dom säger att jag är djurplågare, dålig på att rida och allt sånt för jag ÄLSKAR hästar mer än något annat. Och när dom säger något som inte stämmer håller jag med bara för att annars tycker dom det är ännu roligare och det är så man ska göra tycker jag för att börja bråka med dom eller säga i mot leder ju ingenstans.... Till och med tjejerna ger mig smeknamn men då undrar jag om det bara är för att killarna gör det för dom gör det inte när vi inte är i skolan. Det är intressant att i skolan är alla så himla i mot hästar och allt men ibland när vi inte är i skolan har jag hört "ÅÅ Elin kan inte jag få hänga med dig till stallet". Så varför måste alla falla för grupptrycket egentligen? Jag vet att många flera får skit för att dom rider och gillar hästar men stå upp för det ni gillar och fall inte för det jävla grupptrycket. Jag faller inte för grupptrycket för isåfall skulle jag inte haft häst och gillat hästar i smyg. Så är det i vanliga livet också att alla gör som alla andra istället för att göra sin grej.Men ibland passar det att jag har hästar om man ex kan känna pengar på det eller när inga andra hör. Så snälla var er själva och bry er inte om vad er kompis tycker eller vad vem som helst tycker och det gäller alla sporter och intressen. Men är det någon som vet varför det är så kul att ge folk smenamn och försöka reta upp en person som jagtor att dom försöker göra med mig? 







Det här är inte riktat mot någon speciell person för jag trivs i min klass för det mesta och har bra kompisar.

/ Elin



Kommentarer
Postat av: NellieB

Vi älskar våra hästar å att vara me dom. Ingen av dom så trackar ner annan skulle våga sitta upp själva. Elin, vi är grymma!



sv.Det var pappa som fick ta i det. Midde va oxå så skiten. Han höll på ett bra tag. Hahaha =D

2011-03-21 @ 21:11:49
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: mikaela

jag vill följa emd dig tills stallet eliiin!

å du vet att jag inte gillar hästar (fast jag har ridit) men dom e ju så läskiga :C

OCH JAG VILL FÖLJA MED DIG TILL STALLET! INTE TRÄFFAT DIG PÅ ÅÅÅR!

2011-03-21 @ 22:27:39
URL: http://bymikaelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0