Hoppningen

Idag gick hoppningen jättebra :) Först övade vi på att rida på böjtspår och så skulle vi få jämnt antal galoppsprång mellan bommarna och korta hästarna så mycket vi kunde. Med Nobel fick jag in 6 galoppsprång men det var inte lätt. Sen la vi till ett litet hinder.
När vi hade värmt upp hoppade vi studs och rulla genom den några gånger och sen la Anna på ett hidner så det blev studs ett galoppsrpång och hopp= räcke. Det gick inte så bra i början men sen höjde Anna och då gick det plötsligt jättebra ;) Sen byggde Anna om det till en kombination typ eller det var hopp ett galoppsrpång hopp och ett galoppsrång hopp. Nobel blev väldigt taggad och ökade farten hela tiden fast jag försökte korta honom. Men det gick ändå bra och jag tyckte att det var jättekul att han bjöd så mycket och bara flög över.
Avslutade med att hoppa först ett räcke och sen ett räcke med vattenmatta under. Det var ens vår sväng mellan dom 2 hindrena för att man skulle komma in bra på nästa. Bild på ett ungefär:

 

Sen hoppade vi räcket med vattenmatta till det vanliga räcket så vi bände alltså på det. Det var ännu svårare för det blev en snäv sväng men det gick bra också. Idag hopapde Nobel vattenmattan utan problem. Han bruakr tveka ibland men han har nog inte gjort det på länge nu :)
Så här har det sett ut ibland innan eller värre:



Men det var en bra lektion och jag är super nöjd :)

hedsig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0