Åhh vad roligt det är att hoppa

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =D

Efter skolan åkte jag hem, åt, satt på mig ridkläder och åkte till stallet med mamma. Hämtade honom i hagen, gjorde i ordning honom och skrittade ut. Tar ungefär 15 min att skritta till Malenes place. När vi kom fram så började jag trava fram, volter, tempo växlingar och sånt, galopp samma där. Vi började med två små sokerbitar som vi galopperade över det var väl ok, han drog sig mot sidan. Sen hoppade vi snett in på ett räcke och sen volt till baka på ett annat räcke på diagonalen. Efter det hoppade vi banan det gick rätt så bra, hoppade banan många gånger. En gång stannade han och jag höll på att glida av men det berode på att jag kom i undertempo, så det behöver jag tänka på, så det blir sporrar nästa gång. Men det var roligt, för Malene utmanade mig och höjde lite. Hon är verkligen en grym tränare!!!!!!! Så nu ska jag hoppa 2 gånger i veckan, för Rascal behöver det, och att det är såkart roligt. En gång för Sören och en gång för Malene, det blire säkert toppen.

Mamma filmade och försökte fota lite men blev bara en bra bild eller den blev inte bra men den får duga,filmen kommer under dagen.






Kommentarer
Postat av: Fridaa

Vad söt Rascal är! Tack för att du gillade min status på FB ;) <333

2011-03-18 @ 19:44:48
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0