Galopp galopp galopp

Idag har jag varit duktig och fotat med min mobil så nu kommer det bilder här ifrån ;)

Idag började det med att jag vekligen inte orkade vakna. Sen somnade jag vid frukosten tror jag. Började med att mocka alla boxar. Stressigt och jag mådde jättedåligt på morgonen så allt tog längre tid för mig. Men sen skulle jag rida mig lilla älskling Black Ocean. Den hästen är helt underbar.
Första ridpasset red vi ut. Då red jag Black Ocean :) Vi red först till galoppbanan framför slottet och kollade men galopperade inte på Black Ocean för Colin sa att hon bara springer iväg då. Galopperade Money ett varv istället ;) Sen red vi över tävlings galoppbanan och terängbanan och jag kan bara säga att dom hindrena där skulle jag inte vilja hoppa! Ibland fick Black Ocean lite konstiga ryck och började bocka, halvstegra och galoppera iväg. Men det var bara kul tyckte jag ;) Hon är en rolig häst.






Black Ocean ♥

Andra ridpasset fick jag rida en häst som kallas Liza och heter Lizaroo eller tror att den heter det... Liza red vi första dagen också några minuter. Hon va rpigg men snäll bara lite svårt att få gå långsamt. Fast hon var lite tråkig ändå. För mig duger bara Black Ocean och Money. Men vi red nästan bara i galopp och jag var helt slut efter i bena.

När allt var klart i stallet så frågade vi Colin om vi kunde rids Money på galoppbanan igen och det tyckte han var en bra idée men varför det  var det vet vi inte. Så vi gjorde i ordning Money så red jag genom skogen till banan oc pappa och Moa åkte bil. Först red jag ett varv på banan. Då var Money lite tittig och tyckte att det lätt konstig vid bäcken/valgraven bredvid slottet. Sen red Moa ett varv och sen Pappa. Jag red ett varv till sen för att avsluta. det var verkligen jätteskönt att galoppera där med slottet och vattnet som lätt och solen som sken och värmde lite. Money var glad och jag var glad :) Vi povade också att gå igenom en startbox med Money och han brudde sig inte alls.





Sammanfattning av dagen: Det vard en roligaste dagen hittils som inehöll mest galopper eller nästan bara galopp när vi red :) Jag har blivit mer förälskad i Black Ocean än vad jag trodde att jag skulle bli i  någon häst den här veckan... Och jag har bara pratat om henne och Money idag, hehe. Men det var en kul dag efter att vi hade kommit igång. Det var verkligen skönt och kul att rida ut :)


hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0