Andra dagen

Okej nu är andra dagen avklarad. Började med att vi gick upp på morgonen och åkte till stallet. Vi mockat på en gång. Alla utom Colin har 2 boxar/hästar var att ta hand om. Vi hade ca 45 minuter på oss och mocka båda boxarna. Jag var klar med en box efter 40 minuter för jag är så petig och vill inte missa en millimeter. Sen red vi. JAg fick rida en söt häst som heter Black Ocean som är 5 år. Hon var en pigg häst som skuttade runt lite och reste på frambenen lite ;) Men om jag bara hade en stadig låg hand så gick det bättre. Varje gång vi skule trava så blev hon jätteglad och började studsa lite. Men det var kul :) Vi övade på att stå i rätt sits när vi galopperade. Och hur man kortade tyglarna på rätt sätt för i gloppen har man annat tygeltag än vanligt.
Sen så tränade vi på plastic lite. Efter det hade vi lite teori och jag mockat också klart ;)




det här är en plastic ;)

Under lunchen höll jag på att somna. Inte så skönt att vara i stallet 7.00 på morgonen och mocka.

Efetr lunch red vi. Då red jag Money. Vi övade på att styra. Nu låter det som om vi är värsta nybörjarna men det är vi ju inte. Det är bara att i galoppen är allt helt annorlunda. Men så det övade vi på och sen hur vi skulle gå över till galopp och sen gå ner i trav igen. Det är mycket man lär sig.



Sammanfattning av dagen: Jag börjar lära mig alla hästars namn och det är 6 galopp hästar och 2 privat hästar+ Money ;) Jag har lärt mig mycket. Men jag tycker fortfarande inte att det är så kul, men det betyder inte att det är tråkigt heller. Den här dagen var bättre än igår. Så fråga är om jag vill stanna kvar här... jag funderar.

/ Elin

Kommentarer
Postat av: NellieB

Ja har aldrig vart på strömsholm. Hade bara varit coolt att få vara där å titta jue. Många fina hästar va?

2011-03-01 @ 21:56:09
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0