sista dagen

Sista dagen var det idag på Strömsholm. Inte kul men försökte att inte tänka på det i morrse.

Började med att jag hanna mocka båda boxarna helt själv idag som är otroligt. Från att ha tagit ca 50 minuter på mig med att mocka en box till att mocka 1 box på 15-20 minuter! Sen red jag en häst som heter Finalza. Finalza var pigg och ville verkligen springa. Colin byggde upp som en startbox nästan med 2 hinder. Eller gjorde som en gång och sen skulle man göra som en start där. Finalza hoppade verkligen ut och tillsist så behövde bara Colin fråga om jag var redo och då var Finalza ute utan att jag var berädd mend et gick bra ändå. Sen bytte jag med pappa för pappa fick inte så bra fart på Tarbaan och Colin tyckte han skulle prova Finanza av någon anldening. Jag red Tarbann resten av ridpasset och då gick det faktiskt lite fortare än för pappa ;) Sen ahde vi teori och efter teorin kollade vi på när några hoppade sina jump race hästar i ridhuset.



Efter lunch fick jag rida Black Ocean :D Colin har fattade att hon var den hästen jag gillade mest. Då hoppade fortfarande jump race hästarna fast dom hade flera hästar så det var inte samma såklart. Pappa sa till Colin på skämt att dom kunde ju låta hindrena stå kvar men Colin fattade väl itne det så då fick vi hoppa. I början var det jättejobbigt att rida i galoppsadel och ha så där korta stigläder då jag hade kortat dom mer än jag brukar... Black Ocean vile först inte en s gå över en bom men sen gjorde hon det och hoppade över bommarna i traven fast trav kanske det inte riktig var för mig, Alla andra travade utom Black Ocean och jag för B.O (B.O=black Ocean) ville inte. Sen hoppade vi lågt. Hindret var lågt men vi hoppade högt, haha. Jag skrattade och försökte få B.O att ta det liiiiite lungt men det gick inte så bra. Pappa ramlade av Bell Street Blues som han red. en det var kul att hoppa. B.O var övertaggad och hoppade högt och helt fel avstånd och allt men så är det i galopp/ jump race världen.
Sen övade vi starter igen. Colin sa innan att B.O inte gillar starter. efter vi hade startat någon gång så vägrade B.O gå in mellan hindrena för hon visste vad som skulle göras där. Jag smacka och skänkla och allt men tillsist så hjälpte Colin mig och fick göra det resten av lektionen. När hon väl var inne var det inga problem att komma ut från "startboxen". Men det är itne så lätt som det ser ut att starta kan man säga...



Sen gjorde vi klart allt i stallet. Colin filmar alltid när vi rider så kllade på filmerna från idag coh sen sa vi hej då till alla hästar. Jag kelade lite med B.O ♥ Colin tyckte jag gjorde henne till ett husdjur... Sen lastade vi MOney och åkte hem.

Sammanfattning av dagen: En rolig dag men lite sorglig för attd et var sista. Men det kommer flera kurser som är svårare eller på högre nivå kanske man ska säga ;) Jag saknar Black Ocean redan. Det var kul att hoppa och svårt i galoppsadlar med så korta stigläder och så blevd et super jobbigt också. Men det var kul dag med roliga ridpass :)


<3

Sammanfattning av kursen: Det var en rolig kurs som jag inte gillade i början. Men sen när allt kom igång så blev det bra. Colin var en super bra lärare som visste jättemycket och lärde ut mycket. Jag har lärt mig saker jag aldrig skulle ha lärt mig annars och sånt som ridskoler och sånt lär ut fel. det var bra hästar och jobbiga ridpass. Kursen vissade att galopp inte är så lätt som man har trott tills nu. Men kommer definitivt vilja gå flera "fortsättnings" kurser ;) Så tipsar alla att testa det här. Jag lovar att ni nog är fast i den här grenen sen!



hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0