Heldag i stallet

Heej!
Idag vaknade jag av att solen lös in i mina ögon, väldigt härligt att vakna så.
Jag och Mamma åkte till stallet efter vi hade ätit frukost och sånt man gör på morgonen ;-)
Vi gjorde i ordning Rascal och skrittade ut till ängen, i början var han väldigt jobbig, tittig och  ville inte stå stilla på grund av att det är ju tävlingar så det är mycket hästar i luften. Jag började med att jobba honom i skritt i padocken, så att han skulle fokusera på mig.
Efter tag så började han lyssna lite mer. Då körde vi trav och galopp arbete ute på ängen där underlaget kändes jämnare. Tillslut kunde jag få honom att använda sin energi att arbete istället. Jobbade med att korta och öka galoppen, så att jag kan reglera honom bättre i hoppningen.
Vi avslutade med en härlig skritt i skogen tillsammans med min mamma och min glada hund Figo.
Dagen fortsatte med lunch, hopptävlingar och inte minst av allt SHOPPING i ridhuset.
Det här köpte jag idag:
Lederfett alltid bra att ha ;-)
Ny sadelgjord till dressyren då den jag andvänt tidigare har jag lånat av Malene.
Senaste hovoljan har precis kommit ut, ska tydligen göra undervärk med hovarna. Kladdar inte, åter fuktar hoven och låter fukten bli kvar i hoven.
Sist men inte minst min snygga, ROSA grep! =D
Hittade ett super snyggt schabrak med matchande huva. Måste tjata lite på mamma så kanske är det mitt i morgon  ;-)
Kommer ett inlägg med lite bilder från tävlingarna så gå in på bloggen lite senare.

Kommentarer
Postat av: TILDA =D

Rascal är så himla F I N ! ! ! <3

Blev typ kär i grepen. Den va riktigt cool!

Miss u so much! <3<3

Puss & Kram

2011-02-12 @ 23:59:22
Postat av: NellieB

På bilderna så ser det ut som våren har kommit till danmark.

2011-02-13 @ 19:45:02
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0