Markarbete/hoppning

I onsdags hade jag markarbete/hoppning för Sören. I vanliga fall när jag ska galoppera eller trava över bommar  så hoppar han över alla bommar som om det vore ett hinder, han lixom tar ett jätte hopp över bommarna. Så det försökte vi få bort. Första skrittade jag lungt och fint över bommarna, det gick bra, vi fortsatte i trav i början var han studsig. Jag har en tendens att ha lite långa tyglar men när Sören påpekade det och jag sammlade ihop honom så gick det mycket bättre och av bara farten såflöt galoppen fint över bommarna också, lite ökar han och spänner sig när han närmar sig bommarna. Sen jobbad vi med en galopp bom framför hindret för att få bättre avstånd. 
 
Mamma red aldrig i torsdags för hon hann inte så hon red idag istället, hon galopperade på galoppbanan och körde lite konditionsträning med honom.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0