Tävlingen idag

Åkte till stallet kl. 7.15. När vi kom till stallet så red pappa ut på Money och jag gjorde i ordning allt i stallet och det sista till tävlingen. Sen åkte till tävlingen. Träffade Amanda, ida, Mickan och Carro. Carro, Amanda och Ida känner jag och Julia genom elfvik och ridskolan. Mickan hopptränar på torsdagar i samma grupp som mig ;)
Kollade på tävlingar och sånt för det var väldigt många som stratade idag! Olle min gamla sommarponny var där. Saknar honom så mycket <333 Efetr lååång tid var det äntligen min tur.

LC: Började på framhoppningen med att Nobel titade lite på det lilla krysset. Hoppade sen räckte och det gick väl sådär och oxern tvär vägrade han på. Efter att dom hade sagt åt mig att gå till srat några gånger så släppte jag oxern och skulle ta ett sista hopp på räcket men tvär stopp och sen hoppade han. Ingen bra start precis!
På banan sen så gick det bra :)  Nobel stod i mot lite i början kändes det som men sen släppte det och han flög fram. Men blev dubbelnolla så jag är glad och nöjd.
Filmen kommer men har problem men att ladda upp den.


Jag menar det han flög verkligen!




Högt över hindret :)



LB: Framhoppningen gick inte bra då heller. Ridhuset var mörkt och dåligt udnerlag och helt enkelt dåligt tyckte jag. Nobel verkade inte gilla det. MEn hoppade fram på oxern och räckte när det var 90 cm för 100 cm kom vi inte över... Men på banan sen gick jag fram och kollade på några hinder. Nobel ville först inte gå fram till vattenmatta men gjorde det sen då jag var stressad för att jag hade fått start signalen. Men red på sen och hoppade. Nobel var framåt men mot några hinder la jag på spöt för han arbetade i mot mig kändes det som. Sen vid första hindret i kombinationen vägrade Nobel men det var nog mest mitt fel som alltid. Så red på igen och hoppade. Slutade med 4 fel i grunden så är jättenöjd för att det var första gången också ;) sen så gick ju inte framhoppningen så bra.








där tog det stopp



En bra dag och jag och Nobel är nöjda :)



hedsig

Kommentarer
Postat av: johanna

fina bilder

2011-02-21 @ 01:12:02
URL: http://jjjohannaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0