Så här blev Red Money vår

Vi red hos en tjej som hette Lea. Hon hade 4 hästar men vi red bara Nirvana som kallades Nirra och Forest gamp som kallades Forest. Sen hade hon 2 hästar till och en av dom var Red Money. Pappa var medryttare hos henne. Men fick inte rida Money. Jag hängde med pappa dit så ofta jag kunde. Jag gillade Money meninte så att jag blev förälskad i honom. Fast jag stod och borstade honom i hagen och sånt.

Efter vi hade fått Nobel ville pappa också ha häst. Så då pratade vi med Lea. Hon hade sagt innan att hon behövde bli av med en häst. Pappa och jessica provred Money och Nirra . Jag fick bara kolla på... Jag ville ha Money efter det. Innan ville jag ha Nirra. Men pappa var osäker så åkte och provred igen ;)

Sen efter ett tag bestämde vi oss för Money. Så han kom den 2 januari till oss. Då hade vi honom på foder först.

En vecka efter han kom ville vi lämna tillbaka honom för han var galen! Jag grät när jag skulle leda honom för han stod och stegrad och när man red så blev han rädd för bilarna och joggarna och allt som fanna att bli rädd för. Sen ändrade vi lite på fodert, eller ganska mycket ändrade vi. Och efter det har han varit lugn.

Sen köpte vi honom i slutet av mars 2010 :)



gammal bild

hedsig


Kommentarer
Postat av: Olivia

sv: Jag tävlar i hoppning, Msv B med Lester och nu har jag ju fått en ny ponny som jag ska tävla. :P

Jag kan nog inte svara på vem jag gillade mest för det är så himla många ni inte ser alls som är jätte schysta :)



Det är okej ni får skicka tävlings grejs det gör inget ;P

2011-02-10 @ 18:42:29
URL: http://oliviaweslien.blogg.se/
Postat av: Sandra

tack så mycket! :)

2011-02-10 @ 18:50:00
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0