Pigg och glad häst

Red ut som jag sa innan att jag skulle göra. Red först i skogen och red vilse. Eller jag red och tänkte inte så mycket så då kom jag in på fel stig och fick slingra mig mellan träden tills jag kom dit jag ville igen ;) Red ner till slottsparken och runt där. Nobel var pigg och ville inte skritta. Sen skulle jag bara gå ut på ängen och kolla hur mycket snö det var där. Men Nobel ville inte gå så han galopperade och hoppade över snön och jag satt och försökte få stopp på den ponnyn. Men han ger sig inte. Till sist när vi hade kommit till andra sidan av ängen sakta han av frivilligt. Men han är så rolig och tycker själv det var kul :) Det var en härlig ridtur med solen som sken och fåglarna som lät och allt. det kändes som våren var på väg.





Sen klippte jag Nobels man och svans när jag kom tillbaka. Blev inte så jättebra men får funka. Man ser det ändå inte när jag rider. Och jag tror inte så många kollar om manen är rak eller inte. Sen så vissade Nobel mig sina "trick" som inte är några trick för att få godis. Sen fiotade jag honom lite med mobilen, min mobil tar bra bilder för det mesta. Men Nobel är inte alltid så intresserad av att bli fotade så det blev väl sådär idag ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0