Nobel gillar att hoppa

Jag red till ridhuset idag. Det var massa olika studsar som stod framme :) Jättebra för Nobel. För han måste börja jobba mera med bakbenen och tänka till lite. Det var en övning där det var upphöjda bommar och sen ett räcke. När räcket låg på 65 cm så rev Nobel det. Sen när räcket låg på 1m så hoppade han det utan problem :) Han anstränger sig bara om det är högt verkar det som för han hoppar alltid som bäst då... och jag med. Sen var det en vattenmatta som Nobel inte gillade så mycket i början men han vägrade inte för jag vägrade att låta honom vägra! Slutade med att vi satte ihop allt till en bana. Vi= jag, pappa och en annan tjej som red. Nobel var duktig och han är så framåt. Han älskar verkligen att hoppa. När vi har kört bommar på marken kan han vara hur seg som helst och sen på en gång det blir ett litet hinder så är det full fart :D Helt underbar häst ♥ Det gick bra för pappa och Money också bara att han ramlade av i början men det var för att dom kom fel på ett hinder, det händer ju alla. Men det var jättekul idag.





Filmer kanske kommer.

hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0