Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

Nobel och jag har gjort så mycket. Men jag är väl stolt över mig själv som orkade med honom i början och att han orkade med mig... Varje gång man jag skulle rida honom var jag berädd på att ramla av. Inte precis så man ska tänka men eftersom jag ramlade av minst en gång i veckan så förstår jag att jag tänkte så. Men tillsist började jag sitta kvar. 

10 månaders sen, jag hade haft honom i ca 5-6 månader






Nej, jag ramlade inte av

Nu så kan han fortfarande vägra ibland och vara osäker men då är det mitt fel bara. Tillexempel på ryttis då jag var för framåt lutad. Men jag vet att jag har lärt mig väldigt mycket av honom och han har gjort mig till en mycket bättre ryttare. För jag ser skillnad och jag tycker jag inte red bra på dom filmerna som är gammla. Och jag rider kanske inte bra nu men jag rider bättre :)

Förra tävlingen (ryttis) för 1 månad sen



Sen känns det som att vi har blivit väldigt bra kompisar under hela tiden och börjat lita på varandra mera för varje gång. Jag kan rida barbacka på honom och studsa runt medans pappa får en flygtur då, haha. Nej vi litar på varandra och har byggt upp ett starkt band. Jag ångara inte att vi köpte honom och kommer aldrig att göra för jag har nog aldrig lärt mig så mycket som jag har fått göra på en så här kort tid. Och ännu är det inte slut <3













När Money kom så red jag honom väldigt mycket men sen så lite udner sommaren och nu börjar jag rida honom mera igen så har inte samma kontakt med honom som jag har med Nobel. Men Money har ju också en film såklart.



Ja blev kanske inte riktigt "Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över" men aja. Jag skrev något iallafall och mycket bilder... Men en bild säger men är 1000 ord ♥

hedsig

Kommentarer
Postat av: Stinaaaa

fin ponny, gillar starkt att ni inte slår och jagar på honom när han stannar som vissa gör, dom blir ju bara stressade och tycker det är obehagligt.



kul att han hoppar nu och lycka till ! :)

2011-02-10 @ 07:22:42
URL: http://ponnymuppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0