Första dagen

Nu är den första dagen av klarade eller det mesta av den första dagen här på galoppkursen. Började på morgonen med att vi träffade Colin som är "läraren". Han är gammal jocky. Vi släppte ut Money och han blev hur glad som helst över att få komma ut i hagen. Sen kom en till tjej som var 15 år som heter Moa. Så det är alltså jag, pappa, Moa och Colin såklart ;) Efter vi hade pratat lite och så så började vi i stallet.
Colin sadlade en häst och så skulle vi rida. Alla red på samma häst bara några minuter men den hästen var snäll och pigg och väldigt söt ;)
Colin visade oss hur han vill att vi ska mocka och sen fick vi 2 hästar var att ta hand om.

Efter lunch skulle vi rida. Jag red Money. Vi övade på att ha rätt tygel tag och korta tyglarna utan att hästen ska märka något. Och svårt är det eftersom man håller inte som vanligt! Sen gjorde vi i ordning stallet och sen ska vi bara dit och kvällsfodra i kväll.



Sammanfattning av dagen: Det började helt okej men resten av dagen var lite tråkig tycker jag. Jag lärde mig väldigt mycket som är bra och kunna men det ska ju vara lite kul också... Men blir det inte roligare får vi se vad som händer. Så jag hoppas det blir roligare. Det är ju första dagen också så då gick vi ju mest igonom allt.



Jag har glömt sladde så vi kan ladda över blder från kamera till datorn. Så därför tar jag bara några bilder från google typ.

hedsig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0