Hoppträningen 17/2

Vi skulle hoppa bana igår eftersom nästan alla skulle tävla på söndag ;) Började med att vi värmde upp och hoppade fram. Sen gick gick några av oss banan. Och efter det började vi hoppa. Det var inte en lång eller svår bana men ändå bra och bra hinder. Jag hoppade banan på 90cm och en gång på 90cm-100 cm. När jag hoppade 90 cm så gick det bra men det var 2 hinder Nobel tvekade lite på kändes det som.

90-100cm gick jättebra tills näst sista hindret som var en oxer som låg på 90 cm. Då försökte kom vi in fel så jag försökte rätta till det i god tid men Nobel var helt låst i munen! I sista sekunden innan hoppet så kastade sig Nobel åt sidan tror jag... Kommer inte riktigt ihåg vad som hände för allt gick så snabbt men jag hängde runt halsen. Ville inte ramla av så försökte hoppa tillbaka igen men sen gjorde Nobel något så jag omöjligt kunde sitta kvar. Ramlade av och slog i huvudet typ! Så har haft ont i huvudet ända sen dess och mått illa, fick typ en lite hjärnskdakning. Men men jag överlevde. Innan hoppade iallafall Nobel superbra och var en halv meter över 1 meters hindrena ;) Så hoppa kan han. Sen satt jag upp och hoppade dom 2 sista hindrena som avslutning.

Pappa ramlade också av igår men han landade på fötterna.

Jag är ju inte så bra på att rita hoppbanor men har gjort ett försök.

Först så ni förstår vad varje hinder ska föreställa:



och sen banskisen:


Red alltså ingen omhoppning och tog ut vägarna som en grundomgång på en tävling blev det. Jag ramlade av vid hinder 6.

Tycker ni att det är bra när jag bara numrerar hindrena eller ska jag rita vägen också? ;)


Inte bild från igår

hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0