Hoppningen igår....

Tja
Jag hann inte blogga igår men jag gör det nu istället.
Igår var det hoppning somsagt, jag och mamma åkte till stallet, vi var lite stressade, när vi tog in honom från hagen hade han rullat sig som vanligt ;-)
Vi borstade snabbt och satte på benskydd, sadel, täcke och träns.
Vi gick ner till ridhuset och jag började skritta fram, i gruppen innan var det en liten A-ponny som hoppade typ 80  cm och vattenmatta och allt sånt och ryttaren hade precis fyllt 9 år, det var så himla gulligt.
Jag började rida fram gjorde mycket volter och minska och öka.
När vi skulle hoppa fram så red vi på en volt och hoppade ett litet kryss, vi red fram lite till på kombinationer mm.
Sen hoppade vi bana, det gick bra. Jag hoppade den 3 gånger, den första gången gick sådär för att Rascal var så uppspelt och lycklig över att få hoppa så han hoppade av långt innan hindret, fast det var ju mitt fel. Sen höjde Sören, första gången gick det rätt så dåligt samma sak han hoppade av förtidigt. Men sista gången gick det super han flöt bra, det var kanske bara 1 hinder han hoppade av lite förtidigt.
Super nöjd med lektionen, nog den bästa hitentills. Jag har haft lite problem med kombinationer innan, men igår var han super bra han bara flöt på!! =D  Mamma pratade med Sören (min tränare) om att han hoppar av lite tidligt ibland, Sören sa att det var för att han älskar och tycker att det är så himla roligt att hoppa så ibland blir han lite för ivrig att hoppa och då hoppar han av för tidigt. Men då sa Sören att vi kanske hoppar lite idag igen typ markarbete med låga hinder.
Mamma fotade lite men alla bilder är när jag landar så dem blev inte så bra, mamma får träna lite ;-)
PUSS

Kommentarer
Postat av: Emelie Larsson:)

Asså Julia..Du har en så himla söt häst !

Hästen är söt

Julia är sötare

Men ni är sötast tsm:) /Puss och Kram:)<3

2011-02-09 @ 21:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0