Hoppkurs för Malene

Dag 1: När vi kom dit så vare en tjej som heter Emma där som skulle träna med mig med sin c-ponny Tai Tikita. Vi började med lite bom övningar i trav och mycket lydnad. Det gick bra med honom han var duktig och lyssnade. Sen började vi med att hoppa på 2 kryss typ studs med två kryss och en bom innan, mycket lydnad där också. Han var duktig, någon gång kom vi lite fel men annars gick det bra. Sen la Malene en oxer och en bom på kort sidan. Man skulle hoppa dem 2 kryssen, direkt oxern och sen skulle man samla galoppen och galoppera över en bom, lydnad där också ;-) Sen hoppade vi några mer övningar men orkar inte skriva alla. Vi avslutade med att hoppa bana och det var super roligt. Rascal var grym, alla hinder var olika höjd men de var mellan 80-110 cm. Det jag behöver tänka på var att inte låsa händerna och inte spänna mig, jag måsta slappna av mer. Men är verkligen jätte nöjd med lektionen. Det gick bra för Emma också, hennes ponny var super duktig och hoppade jätte fint.
 

Dag 2: Idag var inte Emma med hon kunde inte den tiden jag skulle hoppa, så det blev privat lektion. Vi började med att hoppa fram på ett kryss i galopp Rascal landar i fel galopp  rätt så ofta men han byter alltid av sig själv efter hindret, så det tränade vi mycket på att han skulle landa i ett rätt galopp. Sen gjorde vi lite mer övningar och det gick super =D Vi avslutade med att hoppade bana efter ytterligare några lydnads övningar. Det var så himla roligt, gud vad jag och Rascal älskar att hoppa ;-) Jag fick en riktig kick av lektionen och ville bara hoppa mera !!! =D



// Julia♥

Kommentarer
Postat av: Frida :)

Förstår du vad hon säger ? ;)

2011-02-20 @ 13:50:44
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0