Galopp- en härlig sport

Dom vanligaste grenarna är att tävla i hoppning och dressyr. Men jag har blivit förälskad i galoppsporten <3 det började när jag red på ridskola och skulle tävla en av ridskolans ponnysar men hann aldrig starta bara träna. Så när vi köpte Nobel så ville jag fortsätta eftersom jag älskar fart och tyckte det verkade härligt. Så började träna Nobel i ponnygalopp på Täby galopp. Nobel fattade inte alls vad han skulle göra först och jag vågade inte släppa honom. Men nu är jag inte alls rädd och Nobel är FÖR taggad på banan. Att få honom att skritta är inte lätt kan jag lova. Men jag gillar det! Nobel är ju 16 år och har aldrig kört galopp innan vad vi vet. Så det är nog inte ofta en ponny i den åldern som börjar med det. Jag har hunnit göra en träningstävling och en start. Pappa har ridit några träningstävlingar för ridhäst på Money också. Under sportlovet ska jag kanske gå en galoppkurs på strömsholm med Money och pappa ska rida en av deras galopphästar :D Men hoppningen kommer jag ändå aldrig sluta med. Jag tycker alla borde prova galopp! Det är en sån härlig känsla när hästen sätter fart och bara tänker framåt <3





Men det är ingen galopp under vintern men till våren drar jag igång igen.


hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0