Galen häst

Åkte som sagt till stallet idag. Möte Felicia på tunnebanan på vägen dit. Sen i stallet fixade vi allt till Money och Nobel. Sen red  vi ut. Allt gick jättebra i början. Sen när vi var på väg hem och travade så ville Money bara galoppera och slog upp huvudet. Men där tog det stopp för han hade martingal och då blev han sur. Så efter några gånger började han resa sig och galoppera på stället! Han kastade sig åt sidan och fick panik i snön för han gillar inte djup snö. Så höll han på. Sen kom en buss också och då började Money stöka igen och Nobel började typ trava bredvid bussen!!! Det såg jättekul ut tyckte jag... Sen fick Felicia äntligen stopp på honom och då höll Money fortfarande på och konstrade. Då har papa sagt att jag ska lägga på skänkeln när han gör såntdär som han gjorde och såklart så gjorde jag det ;) Men tror ni att det gick bra eller? Nej, han galopperade iväg mitt på bilvägen mot stallet. Först orkade jag inet bårka med honom men sen kom jag på att jag måste stanna honom för att han inte ska göra sig illa. Så gjorde det och sen ledde jag honom resten av biten hem (500m). Men det var ändå ganska kul nu efter åt och jag skrattar bara av att tänka på när Nobel travade bredvid bussen och Felicia som försökte få stopp på honom :)



En film från när hästarna busar i hagen för ett tag sen ;) ♥




hedsig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0