Åstrup 20/2-2011

Kan börja med att skriva att det var min och Rascal första tävling!! Vi anmälde oss dagen innan på kvällen, så det var inte så att jag borstade extra mycket på honom som jag skulle ha gjort om jag visste det eller bestämmde vad jag och Rascal skulle ha på oss dagen innan...men det gick bra ändå. Mamma väckta mig tidigt på morgonen för att åka till stallet, när vi kom till stallet hade inte Rascal ätit upp sitt morgon hö än så började med att borsta i boxen så han skulle hinna äta klart. När jag och Rascal var färdiga så lastade vi, efter viss tvekan gick han snällt på. Mamma och Pappa var inte riktigt säkra på var tävlingarna var så vi irrade runt med transporten i ett sommarstuge område. Jag satt och spännde mig i bilen och var super nervös och orolig att vi inte skulle hinna fram. Jag var på väg att säga till mamma "vi skiter i det här vi åker hem". Men just innan jag skulle säga det så hade mamma ringt tävlingarna och fattat var det var. Väl framme vid tävlingarna så hade första ekipage i min klass startat, jag hade startnummer 8. Jag skynda mig och forsökte lära mig banan + ommhoppningsbanan, och jag är inte den bästa på att lära mig banor snabbt. Fick panik när jag hörde mitt namn i högtalan, jag kunde inte banan hade inte hoppat fram eller något. Mamma sprang till sekriteriatet och forsök byta mig till sista startande, som tur var gick det. Min panik gick över för stunden men var fortfarende stressad. Tillslut lärde jag mig banan men var inte säker. Sprang till framhoppning och tog nåra språng, han kändes lite trött.

LD: När jag kom in till ridhuset blev han piggare, jag var fortfarande inte säker på banan men körde på ändå. Det kändes bra i grunden det ända va att hanslarava lite när det var så lågt. Omhoppning gick väl ok skulle ha kunnat ha ett bättre tempo men annars var jag nöjd. Sen när jag kom ut så sa dem att jag skulle in igen, gick så snabbt och sen hade jag en grön vit rosett, alltså 3-e plats ;-) Jag var jätte chockad och glad!!





LC: Var verkligen taggad kunde banan jätte bra och så. Och jag vann av 20 startande =D



// Julie

Kommentarer
Postat av: julia

gah du e så duktig!!

ge mig din sits, kvinna! :o <3



ps. grattis för båda vinsterna! <3

2011-02-22 @ 23:17:19
URL: http://onceagaiiin.blogg.se/
Postat av: amanda

fan vad snygga ni är tsm, julia! såg ju skitbra ut, kaxigt att vinna er första tävling!! ;) grattis!! <3

2011-02-22 @ 23:21:02
URL: http://teamnyman.se/
Postat av: Fredrika Källström

Vad roligt, grattis! :D

2011-02-23 @ 01:06:11
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: maddison

you did really well!:) you and Rascal make a good team!<3

xoxo (puss) LOL x

2011-02-23 @ 16:20:40
URL: http://maddisonfairs.blogg.se/
Postat av: Tilda =)

Gud vad snyggt det såg ut!! <3 grym tjej o grym ponny! :)

Grattis!

2011-02-23 @ 16:58:36
Postat av: Rebecca

Rödvita rosetter :S brukar dem inte vara gulblå?

2011-02-23 @ 21:33:02
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sV; Jaha okej! Vad roligt, ska ochså tävla i danmark till sommar :)

2011-02-23 @ 21:50:58
URL: http://ridersjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0