Åsiktinlägg

Se er omkring, i vilken annan sport är folk så besatta av utséende som de är inom ridsporten? Svaret är ingen annan sport är intresserade av sånt. Fotboll har dom sina kläder, hocky har sin utrustning som ser exakt likadan ut och i gymnastik har dom sin lilla dräkt och alla är nästan likadana. Och sen i ridningen finns det tusentals olika hjälmar, stövlar, kavajer, schabrak, träns, ridvästar, benskydd, sadlar och den här listan kan göras oändligt lång! Du kan få allt du vill bara du är berädd på att betala för det. Och alla vill ha märkesgrejer. Allt måste matcha. Jag vill själv att allt ska matcha så det är inget fel på det. Visa kör på budget och vissa kör på lyx. Vissa har Hööks och vissa har Kingsland. Många tycker att det är för Kingsland har snyggare saker men egentligen är det nog inte sakerna det är märket. Tänk att gå runt och säga "jag har mina nya Kingsland ridbyxor" eller säga " Jag har mina nya Hööks ridbyxor" då känns det väl bättre att parta om kingsland bara att hööks är exakt likadana tråkiga svarta MEN utan märket på!!! Varför betala flera hundra till för ett märke? Jo för att om man inte rider bra så ser man ju iallafall snygg ut ;) Det kanske är bättre kvalité men jag tror inte många tänker på det, dom säger att dom gör det men gör inte det egentligen. Även om det är en smaksak så handlar allt om pengar. Allt inom ridning handlar om pengar... Om du kollar på en person så tror du att du känner den bara för att den har snygga saker men det gör man inte. Och snygga saker gör inte så man rider bättre heller. Och tror ni att folk på tävlingarna kollar utrustningen eller hur man rider? Jag tror dom kollar hur man rider om dom kan något om hästar ;)





Vad tycker ni är snyggaste?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0