Dressyr och galopp

Idag tog det långt tid i stallet när man skulle fixa allt till 2 hästar och rida. Började med att rida Money efter jag hade mockat.
 
Money: Red till ridhuset och hade dressyrsadel. I början i ridhuset var Money väldigt studsig och tittig och vägrade gå nära hörnen. När vi började arbeta blev han lugnare. Övade lite sidvärs rörelser och fick Money mjuk i båda sidorna. Sen gjorde jag lite galoppombyten vilket gick jättebra :) Money var stadig i handen hela tiden och gick jättefint idag kändes det som. När man rider honom och det går så här bra funderar man ibland på att börja med dressyr.



När jag kom tillbaka hade jag lite bråttom för jag ville mocka Nobels box och göra allt sånt inna jag red. Sen blev det för stressigt så jag hann bara mocka och ta in hästarna.

Nobel: Nobel var duktig idag på att öva starter. Man märker att han gillar det ;) Men ni får se en film för det finns inte så mycket att skriva.


Efter hjälpte papa mig med det sista som var kavr att göra i stallet alltså maten til hästarna.

hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0