Storhäst tävling

Tävlade Money som sagt idag. Först hoppade pappa 95 cm. Han blev utesluten men det var hans första tävling. Men det såg bättre ut än vad jag trodde det skulle.






För mig gick det gick  jättedåligt på framhoppningen men då hjälpte Björn mig, Björn är ridlärare på Solna. Så sen gick det bättre :)
På banan sen fick jag startsignal på en gång och jag vill alltid starta på en gång då. Jag skulle behövt rida runt lite med Money men gjorde tyvär inte det.
Så startade och Money kändes väldigt framåt och då blir han lite stark. Men det gick bra till hinder 6 för då vägrade han och sen så vägrade han igen på det för jag gjorde en dålig sväng in på det igen. På 3:e försöket hoppade han och det var ju tur. sen på sista hindret i grunden så vägrade han igen så då blev jag utesluten. men det kändes ändå helt okej för att vara första gången och Money är ju så duktig. Han blev väldigt stressad och han blir det lätt så då går det ju sämre. Men nästa gång vinner vi! :)




Hur tror ni att det här slutade då?









Jag gillar storhäst tävlingar. Det var mycket lugnare och det var ordning på framridningen och framhoppningen. Det var verkligen jätteskönt.
Nobel fick vila idag så jag skötte bara om honom ♥

namnsk

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Väldigt fin häst men tyvärr lite brister i ridningen från din sida. Efter två stopp på samma hinder och du byter fortfarande i spöhand, att hästen blir sne och behöver extra stöd från vänstersidan ska man kunna känna redan efter första stoppet. Men träna på du så kommer det bli kanon! Lycka till! :)

2011-04-17 @ 22:52:12
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: NellieB

Men Money e jue såååå fin!!

2011-04-18 @ 21:14:06
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0