Pappa ramla av och jag fick en smäll på käften

Idag gjorde jag i ordning det mesta i stallet och när pappa kom lastade vi hästarna åkte till Täby Galopp.
Där blev Nobel och Money jättetagagde. Nobel som är en gammal gubbe blir som en unghäst där :)

När vi red fram så lyssnade itne Nobel så bra på mig och Money dansade runt. Nobel ryckte upp huvudet då jag stod i position och jag fick en smäll.Jag började gråta men fortsatte såklart. 20 meter efter det så ramlade pappa av. I galoppsadlar så har man inte så mycket att sitta kvar i om ni förstår vad jag menar. Men det gick bra för honom.
Bella som är stallägare vr och kollade också och tycker jag avr väldigt stark som fortsatte när mina tårar bara rann och jag blöde näsblod och allt. Men att vara ryttare är ett hårt liv och jocky är nog ännu hårdare ;)

På banan sen så galopperade vi ett varv först och sen övade vi en start. Nobel sprang och låg väldigt nära Money under "loppet" som blev efetr starten. Pappa och Money "vann" och jag kom "2:a". Jag var helt nerstänkt av sand sen och det är inte så trevligt.  




Gammal bild

Det var kul fast det har gått bättre och gjort mindre ont.
Nu gör mitt ansikte väldigt ont tyvär :(

Nu måste jag göra lite läxor och äta.

hedsig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0