JAG HAR EN PIGGELIN

Idag red jag i paddocken, dressyr.
Rascals sadel har varit hos en sadelmakare för att den inte sitter perfekt på honom men nu gör den det. =D Så mamma hämtade sadlen medans jag gjorde i ordning honom, men mamma kom lite sent så jag skrittade fram barbacka på galoppbanan så länge. Rascal var jäääääättttte PIGG! och ville trava hela tiden, som han också gjorde. ;)) Mamma kom med sadeln, jag hoppade av och mammma satt på sadlen men Rascal ville inte stå still och lixom började trava och svänga runt, kasta med huvudet för att sen äta gräs..haha bus ponny. Sen när vi  tillslut fick på den så började jag trava i paddocken, han var ju pigg så han travade på, han var också skiit stark Jobbade iallfal på volter och försökte ha mjuk hand och bara nästan jobbade med benen. Gick väl sådär. :/ Fattade galopp och ökade 4 galopsprång minskade 4, i början gick det nästan inte alls meni slutet gick det bättre. Det är bra att minksa och öka med Rascal för då blir han lydigare i hoppningen. Sen när jag var klar så var det snabbt att borsta av honom och ställa in honom i boxen för sen vidare till skolan där det väntade 2 lärare, jag hade utvecklingssamtal. Gick jätte bra, men jag tror att lärarn tyckte det lucktade lite häst i klassrummet. ;))





/ Julia =))

Kommentarer
Postat av: Frida

vad roligt att han mår bra nu! <3

2011-04-14 @ 07:43:34
URL: http://fridawoxen.blogg.se/
Postat av: ida

Vad fin han ser ut!!! :D

2011-04-14 @ 22:16:03
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0