Lång härlig dag i solen

Igår kände jag mig lite bättre hade ingen feber iallafall! Mamma och jag åkte till stallet, mamma har pratat med en tjej i stallet om att Rascal och hennes häst kunde stå tillsammans. För hennes häst kunde inte stå ensam för då blir den helt vild och håller på. Så vi skulle testa om du kunde stå tillsammans och det funkade as bra. Och juste Rascal stog naken fis, haha han rullade sig såklart ;)) men det var 23 grader igår så det var riktigt skönt.
Sen skjusade mamma mig till malling där Sara tävlade hon kom 2:a i första klassen och vann andra, grattis!♥


När tävlingarna var slut så åkte jag till stallet igen och fixade allt ja ni vet mockade och sånt. Mamma och jag gick till hagen och hämta in hästarna, jag ställde Rascal på gången och gjorde i ordning honom. Jag skrittade ett varv runt galoppbanan, han kändes lite trött men det var säkert för att han hade stått i solen och käkat gräs hela dagen. Travade ett varv samma där han kändes trött. Jobbade honom lite lös görande, travade in i skogen. Klättrade lite, gick över bäcken och upp på andra sidan där jag klättrade  mycket, han måste bygga mer muskler det är därför jag klättrar mycket. Skrittade till ängen igen och travde på långa tyglar då var han mycket piggare och travade på. Skrittade av honom, och gick till stallet igen och satt på pyjamas och nagellack så han var fin och fräsh till kvällen. XD
/ Julia =))

Kommentarer
Postat av: Frida

hahaahha :)<3

2011-04-12 @ 08:28:11
URL: http://fridawoxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0