En pigg häst

I stallet så gjrode vi i ordning allt och sen stod jag och kelade med Nobel och Money ute i hagen en stund.
Först red jag och pappa till utebanan. Det var jätetskönt väder. Red först en stund på Nobel. Orkade inte byta skor så red, mockade, gick ut i hagen och allt med mina vita converse, hehe nu är dom ännu smutsigare än vad dom va innan ;)
Efter en stund så byte jag och pappa så jag fick rida Money lite för på söndag är det tävling med honom. Efter ännu en stund byte vi igen och red lite till och sen red vi ut till slottsparken. Pappa lät Money beta lite och så skulle jag galoppera lite för Nobel var överpigg idag! Så galoppera sen så drog han rakt över ängen. Jag försökte få kontakt med hans mun men den var låst. Sen försökte jag sätta mig tungt i sadeln men det gick inte så bra... Jag var berädd på att han skulle stanna bredvid Money men inte gjorde Nobel det men hans sakta ner farten lite och sen 50 m efter Money tog det stopp. Det var härligt ändå fast inte säkert men det gick fort som på galoppen :) Pappa sa att jag såg inte ut att vara rädd utan att tycka det var kul. Sen fick Nobel också äta lite gräs.
Sen red vi hem.









namnsk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0