En dag på täby galopp

Började dagen i går med att hämta Sara på morgonen. Åkte till stallet och släppte ut alla. Mockade och fixade hö till Nobel och sen tog vi in honom och lastade.

På Täby galopp sen så letade vi rätt på stallet där Nobel skulle stå. Vi valde box. Det var 4 boxar men 3 med spånbalar i. Sen gick pappa till sin kurs och jag och Sara ordnade boxen. Lastade ut Nobel och ledde honom en stund innan han fick gå in i boxen.
När Nobel hade allt så gick jag och Sara och åt en välförtjänt frukost= bulle och läsk. Sen kollade vi när några tränade på banan och kollade till Nobel. Vi köpte sen glass och satt och åt och gjorde inget en stund. Men riksgaloppen skulle börja kl. 12.00 och vi skulle ut och gå med Nobel igen inna så han fick röra på sig lite mera innan. Så då gick vi ut med honom och ledde runt lite och sen ryktade vi honom en stund så han blev ren och fin :)

Kl. 12.00 var det full med folk som gick runt med blå små påsar som inte visste mycket, hahaha det tyckte jag och Sara var lite kul.
Vi stod bredvid ledvolten och kollade på riksgaloppphästarna och sen kollade vi på när dom visade upp dom på stora banan.

Lite då och då under hela dagen gick vi och kollade till Nobel så ni vet.

Vid 13.35 började dom riktiga loppen. Det är så roligt att kolla på. Jag och Sara stod och diskutera vem vi trodde skulle vinna och så. Sen vill jag ju att vissa ska vinna för att jag tycker hästen är söt/snygg och dom har snygga/fina färger.
Ett lopp, lopp nummer 3 så rindge pappa och sa att vi skulle komma till ledvolten. Jag kastade ett öga på hästarna och sa efter någon sekund bara "nummer 13 kommer vinna, har du satsat på den pappa?" Men det hade han inte. Han hade räknat och allt sånt för att se vilken häst som hade bäst chanser.
Vem tror ni vinner? Jo, såklart vinner nummer 13 som hette Mystik. Jag blev jätteglad för jag gillade verkligen den hästen när jag såg den :)



Vid 14.45 så sprang jag fort och bytte om för kl 14.50 så skulle vi väga ut. När jag hade vägt ut så kollade vi på ett lopp till och sen sadlade vi Nobel och jag började värma upp.

När det var mitt lopp så var det först en som inte kunde hålla sin häst så vi fick göra omstart. Loppet var 800 m. Nobel sprang men sen åkte min stigbygel in så den satt vid hällen precis och jag fick lite panik för om jag skulle ramla av så var jag fast i stigbygeln så när jag försökte fixa till det utan att släppa en hand eller något började Nobel gå i korsgalopp! Han kan ju inte springa så snabbt i korsgalopp så då låg vi sist en stund men sen rättade han till det och vi kom ikapp lite. Vi blev 5:a och det var 6 stycken med i loppet. Men jag är nöjd för dom flesta är araber eller har arab i sig och då är det svårt för en new forest att komma som inte är avlad för att springa. Men det var kul fast lite jobbigt när stigbygeln krånglade ;)



















Film från loppet. Om ni vill kan jag också lägga upp filmen pappa filmade?



När vi kom tillbaka till stallet så gick jag och Sara ut och gick emd Nobel och Money. Nobel för att han skulle få ledas lite och det är ju bra efetr så hårt jobb och Money för han hade vilodag men måste ändå få röra på sig. Men Money rör på sig ändå i hagen ganska mycket själv.
Har film på det här också som ni ser på bilderna om ni vill se?







Efter en lång men rolig dag så fick man äntligen komma hem och ta det lugnt.

Hoppas ni orkade läsa allt...

hedsig


Kommentarer
Postat av: Tova (:

Herregud ;o skulle aldrig våga rida så fort haha :D Du är modig :D

2011-04-11 @ 19:44:08
URL: http://cavalieren.blogg.se/
Postat av: NellieB

Gud va ja skulle vilja testa galopp. Ser så härligt ut. =D

Du e så duktig Elin. Tkr verkligen d. <3

2011-04-11 @ 20:45:41
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0