Poletten trilla ner

Vilken hoppträning det va igår, Rascal var extremt taggad och var otroligt pigg, fast det gillar jag. Dessutom kändes det som ett stort friskhetstäcken för sist jag hoppade för Sören så var han trött och stannade men då visade det ju sig att han var sjuk. Problemet är att när Rascal är på bus humor och blir stark blir jag lätt hård i handen, spänner mig och håller honom och inte släpper efter. När jag är hård och spänner mig blir Rascal ännu starkare och hoppar av alldeles för tidigt.

I början av lektionen var han lite tittig, larvig på vissa hinder, han hoppade av för tidigt och det blev för få galopp språng i mellan hinderna. Det är nämligen så att han har väldigt stor galopp och då kommer problemet igen upp, om jag hoppar en linje på två hinder och t.e.x sju galopp språng mellan. Då börjar jag spänna mig och hålla honom och försöka få sju galopp språng i mellan för att få ett bättre avstånd på det andra hindret och då går det åt skogen det slutar med sex och tillochmed fem galopp språng och då hoppar han av alldeles för tidigt. Sören tjata och tjata att jag skulle göra en halv halt mellan hindrerna och sedan slappna av och vänta på Rascal, jag försökte och försökte och tillslut föll poletten ner, det kändes helt underbart det var som en seger. Sedan i slutet hoppade vi 1 meter bana utan några problem. =D







Så här fint kan det se ut när han hoppar av alldeless för tidigt och min sits är bäst! Men jag bjuder på denna, och sjäv tycker jag bilden är rätt så cool. Även om vi hoppar långt i från så hoppar han och flygar över♥

Mamma lyckades inte ta några jätte bra bilder, anntingen när jag landar eller precis innan hindret hon försökte hela lektionen. Sen så skulle jag hoppa ett sista hinder och då tänkte hon åhh vad bra då kan jag få den perfekta bilden men vet ni vad hon gör, hon trycker på av stängning knappen istället för hon blev så nervös... men jag älskar henne jätte mycket, världens bästa mamma.

/ Julia




Kommentarer
Postat av: Tilda <3

Vad roligt att allt fungerar bra igen!!<3 =D

2011-04-27 @ 22:47:20
Postat av: linda

sv; jag håller med! tycker dom är balla men skulle aldrig köpa sånna :)

2011-04-28 @ 07:23:34
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0