Älskar min ponny

Hopptävlingen igår- Vi kom i riktigt bra tid, första gången. ;) Jag & mamma gick till sekretariat medans pappa promenerade med Rascal.  Jag & mamma gick vidare och kollade banan och då visade det sig att det var en clear round i första klassen, 85 cm. Lite besvikna blev vi för det är roligare med tävling.

Framhoppning LB1 (85 cm): Han var lite trött men galopperade några varv så jag skulle få igång honom. Rascal är alltid lite trött på framhoppningar och blir galet pigg på banan, så funkar han. Fick några bra språng & det kändes goodi goodi.

LB1 (85 cm): Han blir betydligt piggare ute på banan. Från min sida tyckte jag att jag inte red så bra. Banan var inte så svår, vi fick ok avstånd. Kombinationen kom vi helt fel på så det blev jätte konstigt. Efter jag hade hoppat så var jag inte alls nöjd men jag såg på filmen , det var bättre än vad det kändes. 

 

Framhoppning LB2 (90 cm): I början kändes allt konstigt eller jag vet inte hur jag ska beskriva det. Men det är något med Rascal han tycker inte alls om framhoppningar. Som sagt red jag as dåligt och det kände Rascal så han stannade och markerade om inte du rider då hoppar jag inte. Då blev jag lite arg och började rida ordenligt och då gick det bättre.

LB2 (90 cm): Han var mycket piggare på banan. Han hoppade som en gud och bara flög över. På Omhoppning så red jag som bara den tappa stigbyglen men det slutade med 3:a plats av 23 starter! =D


Världens finaste ponny!♥

 







Stor hiss till denna tävlingen, fin bana, bra funktionärer, lagom tittiga hinder och fina priser!

/ Julia =))

Kommentarer
Postat av: Frida

NI E GRYMMA, GRATTIS!

Men du? Asså på tävlingar, beställer man ngn som tar fotton på en eller kan man köpa bilderna efteråt? :) eller hur e det? ;)

Kram på dig och GRATTIS <33

2011-05-01 @ 20:53:02
URL: http://fridawoxen.blogg.se/
Postat av: Maddison <3

Well done you and Rascal! What did you win? You and rascal are very good together x

2011-05-01 @ 21:16:05
URL: http://maddisonfairs.blogg.se/
Postat av: Malin

fin blogg

2011-05-01 @ 22:20:10
URL: http://bonnieochmalin.blogg.se/
Postat av: Moster C

Fantastisk fint! Kul att se filmen! Grattis till rosetten <3

2011-05-02 @ 05:38:43
Postat av: Katrine Arenfeldt

Hej Julia

Det ser rigtig flot ud, jeg er glad for at du har købt Rascal.



Med venlig hilsen

Katrine - Rascals gamle ejer

2011-05-02 @ 14:28:48
Postat av: patricia

alltså serriöst! jag älskar/ avgudar din sits!!! :) giveee meee ;) ni e ett jätte fint par o jag lovar er att ni kommer att komma långt! skit bra blogg föresteen:)

kraam

2011-05-02 @ 20:13:20
URL: http://ponniryttarinna.blogg.se/
Postat av: NellieB

Grattis Julia. =D TjohooOOO!!! <3 <3 <3

F*an va kul. Duktig du e gmn.

2011-05-02 @ 21:29:39
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0