Så här blev Nobel vår

(Ni kanske redan har läs det på min andra blogg för det är samma inlägg)

Jag har kommit på att jag har aldrig skrivit hur Nobel blev vår ponny. Och inte hur Money blev vår häst eller men jag börjar idag med att skriva om hur vi fick tag på Nobel.

Jessica var medryttare på Nobel. Men Nobels ägare då var vuxen och hann inte rida honom så mycket. Så Jessica försökte åka dit så ofta hon kunde. Men vi hyrde också hästar på Elfvik då. Jag red Boss som jag skulle sluta på. Så jag letade medryttarhäst men var bara och provred en som jag inte gillade så mycket. 

En dag kom Jessica hem jätteglad och sa att hon hade hittat en häst till mig jag kunde rida. Det var Nobel! Nobels gamla ägare Jeanette hade inte tid med Nobel och undrade om Jessica ville ta honom på foder. Självklart ville hon det fast Nobel kanske inte är någon drömponny. Men Jessica gillade honom en då ;) Jag var ju såklart med på att ta Nobel på foder fast jag aldrig hade ridit honom och när han var på landet fick man nästan inte ens klappa honom. Men mamma och pappa funderade på saken och sen sa dom att Jessica skulle leta stallplats själv. Jessica letade och jag och pappa hjälpte till lite.
Men pappa och mamma sa ju att jag var tvungen att få rida Nobel innan vi bestämde oss helt så jag hängde med jessica till Nobel en dag och skulle rida ut för dom hade inte den bästa ridbanan att rida på. Jessica hade ramlat av Nobel så många gånger så jag kände mig inte helt trygg på honom men jag red ändå. Jag red fram och tillbaka på en äng och höll i Nobel för mycket men på en gång jag släppte gick det ju jättefort tyckte jag. Han var pigg och stark. Men det gick bra och sen hängde jag med en gång till och då red Jessica också en häst så red vi ut. Jag gillade Nobel men kände mig inte riktigt trygg då heller.

Jeanette ville bli av med Nobel fort för Nobels skull. Hon sa att Nobel skulle få flytta till hennes kompis ridskola annars så länge. Till sist hittade pappa ett stall ute i Solna med 4 boxplatser som Jessica först var lite negativ till men åkte och kollade och när hon kom hem var det i princip klart att vi skulle få stå där. Så någon vecka senare så hämtade Jessica och Jessicas kompis Mathilda Nobel ute i brottby där han stod och körde honom till vårt stall, väntorp. Kvällen innan Nobel kom hade jag, mamma, pappa också fått kolla på stallet bara för att få se hur det var.
Så måndag den 23 november 2009 kom Nobel :)
Då hade vi honom på foder först och sen köpte vi honom på våren.





Gammla bilder

Men vi vet inte vad Nobel har gjort innan. Har bara hört lite men vi är inte säkra. Sen när vi tog honom så visste vi inte alls om han hade kapacitet. Men det har ju vissat sig att Nobel är bäst på allt... enligt honom ;)

Money tar jag en annan gång.

hedsig

Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. vi möts där uppe på toppen =D

2011-02-07 @ 20:30:38
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0