Hur blev Rascal min?

Det började i början av september då jag provred en ponny som heter Tess, hon såg väldigt söt ut på stallgången när jag kom. Hon är 9 år och en blandning mellan arab och newforest. uppe på häst ryggen var hon inte lika charmig, bockade och studsade runt som värsta rodeo ponnyn. Så vi sa tack och adjö.

Vidare till nästa ponny.
Power 9 år, han var väl inte speciellt söt när jag först såg honom men han var jätte fin i dressyren mjuk och följsam, nästan perfekt. Sen var det dags för hoppning, första sprången gick bra men när vi sen  började höja upp så tvär stannade han två gånger , jag är trött på hästar som stannar!


Nästa...
Sharon 10 år, han kom emot oss i full galopp när vi hämtade honom i hagen, väldigt söt men hans mule var helt sönderbränd av solen. : (  Dressyren var han helt ok, men jag suger på dressyr så jag tycker att det är jätte pinsamt när ägaren kollar på och blir alldeles stel. Hoppningen känner jag mig säkrare på och även om han var lite vinglig så kändes det bra.

Här kommer lite bilder på Sharon.







Han var fin men hade någon med född benskada som han inte hade ont av men ändå, sen hostade han i början.

Next is Penelope.
Penelope är ett 9 årigt sto. Första gången jag provred henne kändes hon väldigt pigg jag fick knappt stopp på henne, men jag gillade det. ;-) Hon är väldigt smäcker då hon är en blandning mellan fullblod och pinto. När hon hoppade kändes det som hon flög över hindrena. Vi frågade Malene om hon kunde ge mig en hopplektion och se om det var bra ponny att köpa. Malene kollade upp Penelopes  tävlings resultat och dem var inte så jätte bra mycket rivningar och så. Så hon var negtiv redan innan hon hade tittat på ponnyn vilket gjorde oss ireterade dessutom rekomndersde hon en annan ponny som hette Rascal som vi kunde se en film på youtube. Vi var så förtjusta i Penelope så vi åkte dit en andra gång för att rida. Men andra gången vi provred kändes hon inte alls lika bra hon var helt jobbig och stissig och överkänslig i drssyren sen skulle Ägaren hoppa lite högre och då stämmde det, hon rev rätt så mycket. Vi åkte hem lite besvikna och bestämmde oss att titta på det där youtube klippet.




Så vi åkte och provred Rascal, jag fick en lektion av ägaren det kändes jätte bra, otrolig stor skillnad mot alla andra jag har provridit. Blev helt kär.

Sen tog det ett tag innan han gick i genom alla vetrinär besiktingarna och röntgen och alltting, under den tiden hann jag provrida 3 hästar till!!! men tillslute blev han MIN!!♥






Kommentarer
Postat av: Angelica & Emelie

Hej! Vill du vinna ett presentkort på 100kr på valfri affär? Var med och tävla på vår blogg! Allt du behöver göra är att gilla en kommentar, det tar bara tre sekunder :)

http://eaamw.blogg.se/

2011-02-15 @ 14:56:44
URL: http://eaamw.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv; tack så mycket! eran är väldigt fin! :D<3

era ponnyer är väldigt söta, vad heter de? :D

2011-02-15 @ 15:18:28
URL: http://feliciakrulletbacklund.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv; vad söta namn :D<3

tävlar ni något då? :)

2011-02-15 @ 15:59:51
URL: http://feliciakrulletbacklund.blogg.se/
Postat av: Sara Adlers

Vilken härlig histora! Det är värkligen kul när man hittar den rätta hästen :D

2011-02-18 @ 17:07:18
URL: http://adlers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0