Skanderborg

Vi åkte till tävlingarn, hela bil resan var jag skiit nervös fick tillslut ont i magen. Asså jag vet inte vrf jag var så nervös för jag brukar inte va det. Men det kan ju vara för det är min första lixom "riktiga tävling" för förut har jag bara tävlat klubb tävlingar på min gamla ridskola, clear rounder och min första tävling på Rascal var typ en klubb lokal tävling. Såå det här var min första regonala tävling..inte för Rascal då för mig.

Väl framme på tävlingarna så har vi glömt passet men det gick bra ändå, men det är verkligen typiskt min familj eller jag som glömmer typ det viktigaste. ;)) Vi kom lite sent såå jag fick gå banan direkt. Travade fram Rascal var chill. Hoppade fram efter hand och han var duktig däär också.

LD, 80 cm: Han blev piggare på banan än framhoppningen. Han kändes faktiskt riktigt bra hoppade as fint och var inte rädd eller osäker för något.  Vi flöt på lixom och det slutade med att vi kom 3:a =D
I Danmark är det grön & vit rosett när man kommer 3:a.


LD+5, 85: När vi kom in på bana han var helt CRAZY! Shhit asså, han var såå pigg. När jag börjde hoppa banan så viste han vad som gälde och körde på omhoppning snabbheten på 1 fasen ;) sööta ponny. Asså han var sjukt duktig och bara hoppade, hade lite svårt att få tag i honom i mellan hindrena men annars grymt bra. Banan var lite svårare den här gången då den hade en kombination men på hoppträngarna så brukar vi hoppa mycket kominationer så det var inga svåreheter med det. Men det sluta med att jag kom på 2:a plats. =D
I Danmark är det blå & vitt rosett när man kommer 2:a.

Sammanfattning:
Är väldigt nöjd med tävlingen, Rascal var på topp och jag var as taggad. Vi kom hyffsat på mitten av hinderna och hade fina avstånd. Rascal var pigg som jag ville och allt flöt på.

Och juste så fick jag hem 325 kr =D här i Danmark vinner man pengar om man blir placerad.

Det var en kvinna som kom fram och sa att hon tyckte han var jätte fin.

Nästa gång blire 85 & 90 så vi kör 5 cm i taget. ;)) / Julia =))

Ps. Ni får kommentera om ni vill se filmen Ds.


Kommentarer
Postat av: Tilda <3

DU MÅSTE LÄGGA UT DEM!!! <3<3

2011-04-22 @ 12:40:52
Postat av: Elin

Vill se film :) <3

2011-04-22 @ 13:22:32
URL: http://horzeriders.blogg.se/
Postat av: maddison

well done Julia!!!!!:) You must put the movies!!!

2011-04-22 @ 22:08:49
URL: http://maddisonfairs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis Julia!

Lägg ut filmen!!!!!

Kram

2011-04-23 @ 08:18:00
URL: http://rebeccahof.blogg.se/
Postat av: ida

asså jag har typ hört att klasserna i danmark är 5 cm lägre än i sverige, alltså att ld för d-ponny skulle va 70 cm istället för 80 :S vet du hur det är? grattis föresten!!!! :D

2011-04-24 @ 20:30:42
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0